KoderLine
KoderLine
Обслуговування i продаж
програмного забезпечення

Статті експертів

Корисна інформація

Брак в програмах 1С:Підприємство. Робота з бракованими товарами в «BAS ERP», «Комплексна автоматизація», «Управління торгівлею». Претензії клієнтів

0
221
26.06.2018 Сергій Омельчук

Зміст:

1. Як списати в «1С:Підприємство» брак і вести облік браку

2. Претензії в «1С:Підприємство»  


1. Як списати в «1С:Підприємство» брак і вести облік браку


На будь-якому торговельному підприємстві може виникнути ситуація, коли виявляється бракований товар, і потрібно визначити, що зробити з цим товаром, і як вести облік браку в «1С:Підприємство». Виділимо кілька ситуацій, які допомагає вирішити типові конфігурації рішення «BAS ERP», «Управління торгівлею» або «Комплексна автоматизація»:


· Повернення постачальнику

· Повернення товарів клієнта -> повернення постачальнику

· Повернення товарів від клієнта -> Списання на власні потреби

· Реєстрація претензії -> Розгляд претензії -> Повернення товарів

· Повернення товарів від клієнта -> Зміна якості -> Уцінка


Механізми роботи в наведених вище конфігураціях ідентичні. І в даній статті будуть розглянуті приклади роботи в «Управління торгівлею».


- Повернення браку постачальнику - коли ми на складі після приймання товару знаходимо бракований товар, зідзвонюємося з клієнтом і оформляємо повернення. Так само можна відзначити, що бракований товар виявився в момент приймання, то такий товар можна взагалі не брати, скласти акт віддати експедитору і товар їде назад постачальнику.


- Наступний момент, коли брак виявився у клієнта. Тут необхідно визначити винуватця браку, тому що товар міг зіпсувати клієнт і намагатися повернути непридатний товар. Ще цей момент міг виникнути з нашої провини. Наприклад, товар був справний, але в процесі завантаження наші співробітники його подряпали (пошкодили) відповідно в даному моменті немає провини ні клієнта, ні постачальника.


- Третій варіант - провина постачальника. В цьому випадку в процесі переговорів по претензії вирішується, чия це вина. І якщо визначилася вина постачальника, оформляється повернення товару від клієнта і далі повернення постачальнику.


- Якщо ж визначається, що вина псування товару не постачальника, а наша - тоді оформляється повернення товару від клієнта, і виробляємо списання браку в «1С:Підприємство» на власні потреби (на витрати), чим ми зменшуємо загальний прибуток нашої діяльності.


- Якщо вийшла ситуація, що товар є частково некондиційним. Наприклад, продали холодильник і при завантаженні подряпали. Тобто сам по собі, як холодильник працює, але є подряпина. Такий товар ми можемо продати з уцінкою, за заниженою ціною. Для такого проданого товару необхідно оформити повернення товару від клієнта, провести зміну якості товару і зробити уцінку (встановити нову ціну).


- У системі є можливість зареєструвати повний документообіг по бракованих товарах починаючи від реєстрації претензії клієнта. Тобто реєструємо претензію і відзначаємо в ній, в чому проблема. Далі відзначаємо факт розгляду претензії і результат. Якщо визначаємо, що вина наша, оформляємо повернення товару від клієнта, і далі вже по ланцюжку повернення постачальнику і т.д.


Документи претензій знаходяться в розділі CRM і маркетинг:



 


2. Претензії в «1С:Підприємство»


В системі «Управління торгівлею» є можливість вводити претензії на підставі документів відвантаження, що логічно. Скористаємося цим способом. На підставі наявної реалізації телевізора введемо претензію, тобто розглянемо, як в «1С:Підприємство» відобразити претензію, і як проводяться розрахунки за претензіями «1С:Підприємство».


    


В «1С:Підприємство» претензія постачальнику або претензія клієнта реєструються в первісному статусі «Зареєстрована». Далі вказується інформація щодо претензії, опис, класифікація з причини виникнення, відповідальний за прийом претензії.


 

Далі вказуються винуватці, але це необхідно робити після розбору і виявлення.


Можна також до претензії додати в учасниках постачальника і його контактних осіб.


 


Далі претензію переводимо на наступний крок, статус «Опрацьовується». Далі «Задоволена» або «Не задоволена»

 


На останніх статусах необхідно вказати результат розгляду. Інакше програма видасть помилку і в «1С:Підприємство» заява не запишеться.


 


Тому вказуємо текст розгляду, наприклад, претензії від покупця


 


Відповідно претензія розібрана, виявлений заводський брак. Тепер можемо оформити в «1С:Підприємство» повернення браку від покупця. Зробимо це небезпосередньо, а за заявкою на повернення, тобто спочатку зафіксуємо, що буде відбуватися повернення


 


Заявка формується в статусі «До повернення»


  


І тепер можемо вводити документ «повернення товарів від клієнта», документ заповнюється на підставі заявки


 


Проводимо документ, і заявку переводимо в статус виконана.


 


Тепер, коли товар ми отримали від клієнта, ми можемо оформити в «1С:Підприємство» документ «повернення товарів постачальнику», наприклад, на підставі документа надходження даного товару від постачальника


 


Розглянуто основні механізми по роботі і управлінню бракованими товарами.


Сергій Омельчук, 
керівник відділу впровадження ТОВ “Кодерлайн”


Добавить комментарий
Message Text*
Spam bot protection (CAPTCHA)
Load image