KoderLine
KoderLine
Обслуговування i продаж
програмного забезпечення

Статті експертів

Корисна інформація

Інвентаризація товарів на складі в «BAS ERP»

0
416
10.10.2018 Анастасія Шокова

Зміст:

1. Інвентаризація товару в «1С:Підприємство»: створення нового документа

2. Інвентаризація товарів «1С:Підприємство»: розбіжності в процесі перевірки

3. Списання нестач товарів при інвентаризації в «BAS ERP»

4. Відомість по товарах на складах в «BAS ERP»


Проаналізуємо порядок при проведенні інвентаризаційного опису товару на складі в конфігурації «BAS ERP». Для ілюстрування прикладу будемо використовувати демонстраційну базу релізу 2.4.5.71.

Основними цілями інвентаризації товарів на складі є звірка поточної кількості з даними обліку, а також контроль залишків ТМЦ.

В узагальненому вигляді цей процес схематично можна представити таким чином:


Додаткових налаштувань функціональності програми «BAS ERP» робити не потрібно. Перейдемо до формування документації в системі.


Для цього відкриваємо розділ «Склад і доставка» і потім в групі в списку «Надлишки, недостачі, псування» нас буде цікавити варіант «Перераховування товарів». Він є основним елементом, що відображає результат проведення інвентаризації товарів. Залежно від його статусу можна зрозуміти, на якому етапі перебуває той чи інший перерахунок.


 


У формі списку над табличною частиною будуть розташовані два фільтри: «Склад» і «Статус».




Наприклад, якщо ми виберемо варіант фільтрації по складу «Склад зберігання», то побачимо під полями введення напис, яка говорить про те, що у нас не виявлено розбіжностей. Тобто, можна сказати, що в системі вже є деякий ряд документів від перерахунку до актів, які повністю відображають результати минулих інвентаризаційних процесів. У тому числі крім повністю оформленої ланцюжка документів цей напис в системі може означати і повна їх відсутність.




Це еталонна ситуація, якої і потрібно буде дотримуватися надалі.


Якщо за обраним складу акти ще не кінця оформлені, ви побачите повідомлення з пропозицією про перехід до оформлення документів по гіперпосиланням:


 


В налаштуваннях складу для відстеження прогресу на різних його етапах можна включити настройку, яка передбачає використання статусів:




В системі задіяні чотири варіанти статусів для подібних документів: «Підготовлено», «В роботі», «Внесення результатів» і «Виконано». А процес перепроведення зі зміною одного статусу на інший запускає перевірку на можливі номенклатурні перетину з більш ранніми документами. 



1. Інвентаризація товару в «1С:Підприємство»: створення нового документа


Для створення нового документа скористаємося кнопкою «Створити». Пам'ятайте, що якщо раніше Вами встановлений відбір по складу, значення відповідного реквізиту в документі заповниться автоматично.


 


Потім на вкладці «Основне» вказуємо дату, склад і відповідального. Також можна внести значення реквізиту «Виконавець» для виведення інформації в друкованій формі «Завдання на перерахунок товарів».


Якщо в завданні на перерахунок необхідно виводити дані по обліковій кількості, на вкладці «Основне» буде потрібно установка відповідного прапора:

     

Заповнимо відомості про товари, які підлягають інвентаризації. Наповнення можна зробити вручну, скориставшись кнопкою «Додати», скануванням штрихкоду або за допомогою відбору.




За замовчуванням в системі встановлений відбір по всій номенклатурі, яка присутня на поточну дату на складі в кількості відмінному від значення «0».




Також можна зробити відбори по конкретних видах номенклатури, сегментам, товарним чи цінових групах.


По закінченню установки відборів натискаємо «ОК». А потім викликаємо команду «Заповнити з відбору» і запускаємо тим самим процес перезаполненія товарної частини документа:




Потім документ проводиться. У цей момент система видасть попередження, з яким потрібно погодитися, натиснувши на кнопку «ОК»:




Після проведення документа йому присвоїти унікальний номер. Тепер для виведення паперових бланків до фізичного перерахунку на друк, необхідно з документа перерахунку звернутися до кнопки «Друк»:





Друкована форма бланка буде виглядати наступним чином:




Якби ми вказали виконавця на вкладці «Основне», то в друкованій формі було б виведено ПІБ, як показано на зображенні нижче:





Дані бланки передаються складського персоналу (наприклад, комірникам). А ті співробітники вже будуть фізично перераховувати товари на складі, вносити в бланк кількість фактично присутнього ТМЦ. 


2. Інвентаризація товарів «1С:Підприємство»: розбіжності в процесі перевірки


При розтині розбіжностей в процесі речової перевірки, їх слід зафіксувати шляхом внесення коректив в документ перерахунку. Для цього попередньо змінюється значення статусу на «Внесення результатів».


Для прискорення заповнення графи факту можна скористатися кнопкою «Заповнити факт з обліку»:






Значення, що не зійшлися, пізніше коригуються, а значення стовпця відхилення розраховуються автоматичним шляхом.




Також якщо в процесі проведення інвентаризації будуть виявлені один або кілька товарів з відхиленням від вихідної якості, це також необхідно буде відобразити в перерахунку товарів.


Алгоритм дій буде виглядати наступним чином:


1. Виділення рядка з цікавою номенклатурою.

2. Розбиття цього рядка на два по кнопці «».




3. Для нового рядка змінити якісне значення товару з поточного на нове.




Після введення фактичної інформації статус документа перерахунку змінюється на «Виконано». І потім для фіксації даних та оновлювати на конкретному етапі документ перепроводити.


Для зручності роботи тільки з рядками, для яких при перерахунках були виявлені розбіжності, можна скористатися установкою прапора «Тільки з відхиленнями».




Після проведення перерахунку товарів необхідно відобразити відхилення відповідними документами - актами.





3. Списання нестач товарів при інвентаризації в «BAS ERP»


Таблична частина на вкладці «Товари» і основні реквізити заповнені за даними документа перерахунку. Вручну необхідно буде вибрати організацію, підрозділ, статтю і аналітику витрат, а також вид ціни, по якій з нашого складу і буде відбуватися списання.




Аналогічно введемо в систему і документ оприбуткування надлишків товарів, вручну вибравши значення організації, статті та аналітики доходів, виду ціни і валюти.




По завершенню оформлення складських актів необхідно провести формування опису:




Для виведення друкованих форм ІНВ-3 і ІНВ-19 по щойно сформованому опису можна скористатися гіперпосиланням в тій же області документа:




Для введення все тих же самих актів, що відображають відхилення від облікових даних можна скористатися помічником.


До роботи з помічником можна перейти:

1) З самого документа «Перерахунок товарів»:




2)  Із форми списку «Перерахунок товарів»:




3)   Із форми списку «Складські акти»:






Після виклику помічника оформлення складських актів необхідно заповнити значення реквізитів складу, періоду і дати. В налаштуваннях для наповнення сумових показників при друку потрібно буде вибрати вид ціни і варіант друку ціни:




Переходячи до наступного етапу, ми зможемо побачити, що саме необхідно оформити до списання та / або недостачу:




Наступний етап - це віднесення операцій на певну організацію:




Після закріплення відображення відхилень по організаціям переходимо до наступного етапу по кнопці «Далі»:




У цей момент помічник сформує наступні документи:




Після вказівки корисних властивостей доходів і витрат, перевірки організацій, підрозділів, виду ціни і валюти можна провести документи. І на цьому оформлення завершено.


Результат можна буде побачити в формах списку з перерахунками і складськими актами:






По закінченню всіх перерахованих вище робіт необхідно перейти до друку уніфікованих форм ІНВ-3 і ІНВ-19. Це можна зробити з форми документа «Перерахунок товарів»:






Або ці ж форми можна вивести з документа «Інвентаризаційний опис»:




Уніфікована форма ІНВ-3 виглядає так:




Уніфікована форма ІНВ-19 виглядає так:



Для перевірки коректності введення даних по документам інвентаризації можна скористатися контекстним звітом «Оформлення»:




Якщо будь-яка позиція ще вимагатиме відображення ми побачимо це в звіті.




Якщо ж всі операції до моменту формування звіту вже будуть зроблені - звіт також буде порожній.




Серед тих же звітів можна буде скористатися і варіантом зі списку «Пов'язані документи». У ньому ми побачимо ряд введених на підставі перерахунку відображають відхилення документів.




4. Відомість по товарах на складах в «BAS ERP»


Крім уже перерахованих звітів є ще один - «Відомість по товарах на складах». Цей звіт призначений для аналізу кількісного руху товарів.


Для переходу до нього необхідно зайти в розділ «Склад і доставка», а потім перейти до звітів по складу.




Серед представлених варіантів звітів з групи аналізу запасів вибрати шуканий звіт, як показано на зображенні нижче:




Перед його формуванням встановлюємо цікавий для нас період і вибираємо склад, а також включаємо прапор «Деталізувати до реєстратора».




Спеціаліст компанії ТОВ «Кодерлайн» 

Анастасія Шокова.


Добавить комментарий
Message Text*
Spam bot protection (CAPTCHA)
Load image