KoderLine
KoderLine
Обслуговування i продаж
програмного забезпечення

Статті експертів

Корисна інформація

Встановлення SQL для 1С:Підприємство. Створення інформаційної бази 1С:Підприємство

0
354
26.06.2018 Кирило Шарков

Зміст:

1. Встановлення MS SQL Server

2. «1С:Підприємство» база даних SQL: як створити нову базу


Дана стаття не розглядає глибокі аспекти установки, настройки MS SQL server для «1С:Підприємство». Тут ми розглянемо установку SQL, способи створення інформаційної бази «1С:Підприємство» в варіанті клієнт-сервер в форматі MS SQL. Деякі прості команди, що дозволяють адмініструвати інформаційну базу на стороні сервера MS SQL. Ця стаття буде корисна починаючим розробникам. 


1. Встановлення MS SQL Server


1.      Встановлення sql server для «1С:Підприємство»:


a. Можливо, хтось не в курсі - Microsoft надає дистрибутив MS SQL на пробне користування безкоштовно на 180 днів. Його можна завантажити з сайту MS абсолютно безкоштовно (потрібно тільки зареєструватися). Дехто примудряється користуватися цією послугою кілька разів - зносять і встановлюють SQL заново, вибираючи при запиті ключа тип «Evaluation». В даному режимі встановлюється версія «Enterprise».


b. Після скачування образу з сайту - бажано дистрибутив записати на DVD, і установку проводити з DVD.


c. Встановлення починається як завжди з запуску «setup.exe», або при установці диска в дисковод - зазвичай відразу виходить вікно початку установки.



Тут вибираємо «Установка».



В даному вікні вибираємо «нова установка ізольованого примірника ...»



Пройде перевірка на наявність в інтернеті оновлень. Натискаємо «Далі».



Після проходження перевірок - з'явиться таке вікно. За замовчуванням прапорець встановлений «Виконати нову установку». Залишимо його. Натискаємо "Далі".



З'явиться вікно, про який я писав раніше. Вибираємо «Evaluation» і тиснемо «Далі»



Приймаємо ліцензійну угоду і тиснемо «Далі»



Залишаємо все як є, тиснемо «Далі»



В даному вікні настроюються компоненти, які будуть встановлені:

У списку їх багато, але для роботи «1С:Підприємство» - потрібні такі:






Натискаємо «Далі»



Вказуємо найменування «Екземпляра»



Натискаємо «Далі»




В даному вікні налаштовується «Авторизація». Якщо вибирається змішана - необхідно вказати пароль «Sa» - це внутрішній обліковий запис адміністратора «SQL Server». Якщо вибирається режим Windows - зазвичай натискається «Додати поточного користувача» або вибирається по кнопці «Додати».

Тиснемо «Далі»



І натискаємо «Встановити».

Після установки потрібно перезавантажити комп'ютер.


Ви встановили SQL сервер для «1С:Підприємство» на комп'ютер. Після перезавантаження комп'ютера, бажано упевнитися, що ми встановили все коректно. Необхідно викликати диспетчер задач. На закладці «Служби» - переконатися, що дві служби запущені

1 .




Якщо ці дві служби працюють - значить все ОК і можна продовжувати.


     Щоб використовувати «1С:Підприємство» в режимі клієнт-сервер, необхідно мати ключ сервера «1С:Підприємство», який може бути в 2х варіантах:


· 32біт (працює тільки з 32 бітною системою)

· 64біт (працює з 32 і 64 бітною системою)


Якщо купувати - не зовсім дешеве задоволення, але якщо отримати фахівця - можна купити NFR версію розробника - яка включає 64біт ключ сервера і ключ призначений для користувача - все це задоволення обійдеться: 



Я це веду до того, що якщо людина вирішила пов'язати своє життя з «1С:Підприємство» професійно, то потрібно мати інструменти для роботи і бажано не думати про те, як і де обійти захист. По-моєму, сума не така вже і непідйомна.


Так при комп'ютері бажано встановити SQL, і після встановити «1С:Підприємство». Якщо на комп'ютері не потрібно буде запускати клієнта «1С:Підприємство», можна встановити відповідний дистрибутив для сервера.


2. «1С:Підприємство» база даних SQL: як створити нову базу


Створення нової «1С:Підприємство» бази в SQL можна зробити двома шляхами:


1. Перший - найбільш простий, створюємо все засобами «1С:Підприємство».


Для цього запускаємо ярлик «1С:Підприємство».

У вікні запуску тиснемо «Додати»

Вибираємо «Створення нової інформаційної бази» тиснемо «Далі»


 

 

В даному вікні можна вибрати базу з шаблону або створити порожню для розробки, а потім завантажити з архіву інформаційну базу.



В даному вікні вибираємо «На сервері 1С:Підприємство», коригуємо найменування інформаційної бази. Тиснемо «Далі»




У цьому вікні:


· «Кластер серверів 1С:Підприємство» - зазвичай він називається так само як і комп'ютер, на якому встановлено сервер «1С:Підприємство» (бажано перевірити найменування комп'ютера, воно не повинно бути в російській розкладці)


· «Ім'я інформаційної бази в кластері» - називаємо обов'язково в англійській розкладці, і не починаємо з цифр. Бажано називати за назвою організації, далі по ПП, наприклад: MIR_ACC


· Захищене з'єднання пропускаємо.


· Тип СУБД - вибираємо «MS SQL»


· Сервер бази даних - якщо на сервері встановлений 1 екземпляр, при установці якщо не змінювали назву іменованого примірника - воно дорівнює найменуванню комп'ютера (тут можна вказати і IP адреса сервера, якщо один екземпляр встановлений)


· Ім'я бази даних - я зазвичай ставлю рівним ім'я інформаційної бази в кластері.


· Далі, якщо авторизація Windows - можна сміливо тиснути «Далі» і в принципі база встановлена.


2. Другий варіант:


a. Створюємо спочатку в SQL інформаційну базу


b. Консоль управління SQL сервером


Запускаємо. Якщо авторизація варто Windows. Тоді при авторизації тиснемо «З'єднати». Якщо потрібно вказати авторизацію SQL - тоді вказуємо логін і пароль користувача «SA».


Коли запуститься консоль



Розкриваємо гілку в дереві «Бази даних». Або викликавши контекстне меню по гілці «Бази даних» -> «Створити базу даних».




Задаємо Ім'я бази даних - обов'язково англійською мовою і не повинно починатися з цифр.


В принципі, можна сказати, «1С:Підприємство» база даних SQL створена. Зупинюся на одному моменті, якого вимагає настройка SQL для «1С:Підприємство».


У колонці «Шлях» - вказується за замовчуванням шлях до інформаційної бази, і до файлу логу транзакцій. Якщо на комп'ютері використовується один жорсткий диск, або середовище віртуальне, тоді можна нічого не міняти. Але якщо є на комп'ютері два жорсткі диски фізично, тоді бажано файл логу транзакцій перенести на інший жорсткий диск. Це збільшить продуктивність значно.

            Для того щоб перенести файл логу транзакцій, потрібно буде спочатку від'єднати базу командою «Завершити з'єднання» (в англійському варіанті «Detach») з контекстного меню по інформаційній базі.


Файл скопіювати. При приєднанні вказати новий шлях файлу.


Іноді при тривалій роботі файл логу транзакцій розростається. У таких випадках можна вручну «Стиснути». Аналогічною командою з контекстного меню.


Запускаємо «1С:Підприємство» і прив'язуємо створену базу до «1С:Підприємство».


Далі запускаємо ярлик «1С:Підприємство». У вікні запуску вибираємо «Додати»


Вибираємо «Додавання в список існуючої інформаційної бази»



Вибираємо «На сервері 1С:Підприємство»


Вказуємо кластер серверів - зазвичай це ім'я комп'ютера, на якому встановлений сервер «1С: Підприємство» (можна вказати IP адреса, якщо встановлено 1 екземпляр SQL сервера).


«Ім'я інформаційної бази» - вказуємо ім'я, яке задали при створенні інформаційної бази.


Якщо інформаційна база створена тільки на сервері «SQL», тоді «1С:Підприємство» при запуску конфігуратора



Натискаємо «Так»



Натискаємо «Далі»




І далі все знайоме.


У більшості випадків мені цього достатньо, щоб у клієнта (середнього) можна було створити, стиснути базу, відключити, перенести, підключити базу. Більш складні завдання зазвичай проводяться з адміністратором клієнта. Де досить позначити завдання, і тебе розуміють, знають, що потрібно.


Можна було б описати команди по збереженню і відновленню інформаційних баз, про плани в SQL, про модель відновлення, про таблиці, про запити в SQL, але, думаю, хто почне працювати з цим більш серйозно, сам шанує більш серйозну літературу і добереться до суті.


Якщо це комусь допомогло, значить, праця недаремна.


Спеціаліст компанії ТОВ «Кодерлайн»

Кирило Шарков.


Добавить комментарий
Message Text*
Spam bot protection (CAPTCHA)
Load image